Eindrapportage #NLOntdektVP

| Irene de Hoop

NL Ontdekt VP

September en oktober 2021 stonden in het teken van nazomeren op Voorne-Putten. We hebben 12 influencers uit 12 provincies uitgenodigd om een specifieke doelgroep te voorzien van de beste nazomertips. Symbolisch heeft heel Nederland kennis kunnen maken met Voorne-Putten. 

De 12 contentmakers deelden met hun volgers de ervaringen van hun verblijf op Instagram door middel van stories, posts met hashtag #NLontdektVP en hebben dit gebundeld in een blog boordevol tips. Verschillende accommodaties, activiteiten, horeca, stranden, historie en natuurgebieden zijn aan bod gekomen. 

De invloed van influencers is niet meer weg te denken in de huidige samenleving. 90% van de consumenten vertrouwt aanbevelingen van ‘mensen zoals jij en ik’.

Influencer-marketing sluit aan bij meerdere doelen van Marketing OP Voorne-Putten: 

  • Stimulering bezoek in de naseizoensperiode
  • Specifieke doelgroep benaderen en enthousiasmeren over de regio Voorne-Putten 
  • Samenwerking stimuleren met (toeristische) ondernemers
  • Content ontwikkeling
  • Linkbuilding